Posted by on 23 februari 2016

7 oktober 2003: 

Aankoop

Nou daar stond hij dan! en nu? ik denk een herkenbaar punt voor menig hobbyist. Eerst denken we “leuk een auto om wat aan te klussen” dan een beetje rond neuzen op de bekende verkoop en veilingsites, ach u kent het wel. Eerst de wat bekendere modellen opzoeken later de wat exclusievere en duurdere, dan komen er ook merken voorbij die inmiddels niet meer bestaan.
Ik moet bekennen dat mijn idee was om een redelijk gevorderde restauratie te kopen en die af te maken in een half jaar.

Ik was gecharmeerd door het Opel Manta A model en was daar eigenlijk naar het kijken, toen zag ik opeens een advertentie staan van een Triumph TR7. Triumph? motorfietsen van Triumph kon ik wel maar autos?! Nooit van gehoord! (Let wel ik was 23 jaar toen dus ik ben geboren in het jaar dat BL failliet ging) affijn, mijn vader heeft bij toeval in de jaren 75 / 76 bij British Leyland gewerkt dus toen ik het er over had was hij er al bekend mee.

Na enige tijd rond kijken naar de Triumph auto`s viel het mij op dat de TR2-TR6 redelijk vertegenwoordigd was qua aanbod en informatie op internet, de TR7 was en is eigenlijk nog steeds het vergeten model en volgens velen de boosdoener van de BL ondergang. Des te interessanter en uitdagender is het dan om toch aan de TR7 te beginnen. Uiteindelijk een TR7 gevonden die werd aangeboden via internet, waar ik van dacht dat het ergste werk al achter de rug was. Achteraf blijkt het tegenover gestelde… (zoals meestal bij projecten)